Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MY00CY20-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.01.2019 - 26.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Myynnin ja markkinoinnin koulutus
- Opettajat
- Mari Maunula
- Johanna Harju
- Vastuuopettaja
- Mari Maunula
- Ryhmät
-
MYKV18KMMyynti ja markkinointi, monimuoto
- Opintojakso
- MY00CY20
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Arviointi
c)Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
d) Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia asiakaskannattavuuden huomioon ottaen
e) Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op