Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: OM00EF06-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
02.03.2020 - 30.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Opintojakso
OM00EF06
Toteutukselle OM00EF06-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.

Sisältö

Unity-pelimoottorin perusteet
C#-ohjelmointikielen perusteet
2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
Hieman pelillistämisestä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.

Lisätiedot

Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity- pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)

Siirry alkuun