Peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: OM00EF06-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
02.03.2020 - 30.11.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.
Sisältö
Unity-pelimoottorin perusteet
C#-ohjelmointikielen perusteet
2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
Hieman pelillistämisestä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Lisätiedot
Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:
Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity- pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)