Siirry suoraan sisältöön

Johdatus pelituotantoon (10 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN27-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2019 - 22.10.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
6 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
25 - 30
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Niina Mässeli
Marko Oras
Pekka Vilpponen
Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
POKT19SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00DN27
Toteutukselle PO00DN27-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelituotannon kokonaisuuden ja pystyy toteuttamaan opintojakson aikana ohjatusti ensimmäisen pelinsä alusta alkaen aina julkaisuun asti. Opiskelija tietää peliteollisuudessa olevat erilaiset työtehtävät ja ymmärtää dokumentoinnin sekä suunnittelun tärkeyden. Opiskelija osaa käyttää XAMKin ja GameLabin järjestelmiä sekä dokumentointiohjeita.

Sisältö

Peli julkaisuun asti.
Peliteollisuuden perusteet,
Peliyrityksiä,
Peliteollisuuden työtehtäviä,
Tietojärjestelmät ja GameLab oppimisympäristö
Dokumentointi, Suunnittelu, Menetelmät, Versionhallinta, Pelimoottorit, Kirjallisuus, Sanasto

Arviointi

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
- toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opiskelijan työmäärä

270 tuntia, joista lähiopetusta noin 112 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Siirry alkuun