Introduction to game development (10 cr)
Code: PO00DN27-3003
General information
- Enrollment
- 23.08.2021 - 29.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 22.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Niina Mässeli
- Pekka Vilpponen
- Marko Oras
- Teemu Saarelainen
- Teacher in charge
- Niina Mässeli
- Groups
-
POKT21SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00DN27
Objective
You understand the big picture of game production.
You are able, under guidance, to create and publish a game.
You know the different job profiles in the game industry and understand the importance of documentation and planning.
You are able to use the XAMK and GameLab systems and follow the related documentation instructions.
Content
How to create and publish a game?
What is the big picture of the game industry?
What game companies and job descriptions are there in the game industry?
What are the essential information processing systems in the industry?
What is GameLab learning environment?
Evaluation
Students are able to:
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
- work as team members in a goal-oriented way.
Course material
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.
Study forms and methods
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
RDI and work-related cooperation
Game Studios, Satama logistiikan turvapuisto sekä muut peliohjelmoinnin koulutusta tukevat hankkeet mukana opintojakson toteutuksessa. Osallistuminen alalla merkittävään tapahtumaan tällä toteutuksella virtuaalisesti.
Timing of exams and assignments
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.
Student workload
270 tuntia, joista lähiopetusta noin 112 tuntia
Further information
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 28 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty viikkoteemat: Peli, Yhteisöt ja verkostot, Tapahtumat, Tekniikat ja toimintatavat, Peliyrityksen toiminta, Raha ja Opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviiin ja läsnäoloon/aktiivisuuteen opintojaksolla
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikki
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field