Skip to main content

Introduction to game development (10 cr)

Code: PO00DN27-3003

General information


Enrollment
23.08.2021 - 29.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 22.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
10 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Niina Mässeli
Pekka Vilpponen
Marko Oras
Teemu Saarelainen
Teacher in charge
Niina Mässeli
Groups
POKT21SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN27
No reservations found for realization PO00DN27-3003!

Objective

You understand the big picture of game production.
You are able, under guidance, to create and publish a game.
You know the different job profiles in the game industry and understand the importance of documentation and planning.
You are able to use the XAMK and GameLab systems and follow the related documentation instructions.

Content

How to create and publish a game?
What is the big picture of the game industry?
What game companies and job descriptions are there in the game industry?
What are the essential information processing systems in the industry?
What is GameLab learning environment?

Evaluation

Students are able to:
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
- work as team members in a goal-oriented way.

Course material

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.

Study forms and methods

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

RDI and work-related cooperation

Game Studios, Satama logistiikan turvapuisto sekä muut peliohjelmoinnin koulutusta tukevat hankkeet mukana opintojakson toteutuksessa. Osallistuminen alalla merkittävään tapahtumaan tällä toteutuksella virtuaalisesti.

Timing of exams and assignments

Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.

Student workload

270 tuntia, joista lähiopetusta noin 112 tuntia

Further information

Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 28 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty viikkoteemat: Peli, Yhteisöt ja verkostot, Tapahtumat, Tekniikat ja toimintatavat, Peliyrityksen toiminta, Raha ja Opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviiin ja läsnäoloon/aktiivisuuteen opintojaksolla

Assessment criteria, good (3-4)

Kaikki
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field

Go back to top of page