Graphics and modelling (5 cr)
Code: PO00DN28-3003
General information
- Enrollment
- 23.08.2021 - 29.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Pekka Vilpponen
- Teacher in charge
- Pekka Vilpponen
- Groups
-
POKT21SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00DN28
Objective
After completing the course, the student understands the modern requirements for the graphics. The student is able to import and use graphic objects such as 3D models, sprites and animations in the game. The student is familiar with several tools related to making game graphics and is able to make advanced 3D models, add textures and animations to the models.
Content
A tool course that teaches you how to use drawing tools such as Photoshop or similar, 3D modeling tools such as 3ds Max, or similar, and how to make images and templates. Unwrapping, rigging and skinning.
Evaluation
Students are able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Timing of exams and assignments
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students are able to
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Assessment methods and criteria
Palautettavat harjoitustehtävät ja lähiopetukseen osallistuminen.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)