Programming (5 cr)
Code: PO00ED09-3002
General information
- Enrollment
-
23.08.2021 - 29.08.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Pekka Vilpponen
- Teacher in charge
- Pekka Vilpponen
- Groups
-
POKT21SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00ED09
Objective
You know the basics of programming.
You understand the use of different data types, the necessity and importance of different programming structures (conditions, loops) and benefits of using functions.
You are able to independently design and implement simple programs.
You are able to identify basic structures and functions in different programming languages.
Content
How to program a simple application?
What concepts of programming function almost identically in many popular programming languages?
What are variables, inputs, outputs, conditions, loops, strings, arrays and functions?
Evaluation
Students are able to:
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Timing of exams and assignments
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti