Skip to main content

Service design (5 cr)

Code: PY00CX63-3004

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Service Design
Teachers
Sanna Haapanen
Marjo Suviranta
Teacher in charge
Marjo Suviranta
Groups
PAKV19SY
Service design, master studies
Course
PY00CX63
No reservations found for realization PY00CX63-3004!

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Evaluation

Students can
b. manage appropriate methods of information search
c. carry out interrelated tasks fluently
d. justify their actions in customer, user and target group situations
e. apply the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Työkalupakit:
Espoon sivistystoimen työkalupakki
http://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
Service Design toolkit (kehittäjinä mm. JAMK)
www.sdt.fi
Kirjallisuus:
Satu Miettinen, 2011: Palvelumuotoilu
Uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen
http://www.adlibris.com/fi/kirja/palvelumuotoilu-9789522380777
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Sähköinen aineisto:
Mikko Koivisto, 2007:
Mitä on palvelumuotoilu - Muotoilun hyödyntäminen palvelujen suunnittelussa
http://hyrrat.metropolia.fi/wp-content/uploads/2014/10/Koivisto-M.-2007..pdf

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan

Student workload

5op on 135 h

Assessment criteria, approved/failed

5: osaat toimia perustellusti ja ohjata ja kehittää, laaja-alainen asiantuntijuus
3-4: osaat toimia, kehittää, asiantuntevuus
1-2: osaat ottaa huomioon, johdonmukaisuus
Hylätty

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Go back to top of page