CAD and structure loadings (5 cr)
Code: RA00CQ12-3002
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.08.2018 - 21.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Construction and Energy Engineering
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering
- Teachers
- Jani Pitkänen
- Teacher in charge
- Jani Pitkänen
- Scheduling groups
- R1 (A-K) (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- R2 (K-Ö) (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
RAKT18SPConstruction engineering, full-time studies
- Small groups
- R1 (A-K)
- R2 (K-Ö)
- Course
- RA00CQ12
Objective
you know how, as well as to evaluate the loads on the structures and their combinations that define the building loads in conventional sizing-cases.
know how to use CAD program basics and draw pictures authorization.
you know how and you understand the basics of modeling
Content
Knowledge of basic (core content)
What are the criteria to reliability of structures?
What are the usual loads of structures?
What are load combinations?
How to use basic commands to your CAD program?
How to influence scale drawing?
How to coordinate help for drawing?
How do dimension lines?
How do I print to scale?
How to influence the three-dimensional modeling?
What is the local coordinate system?
What is the global coordinate system?
How member structures are modeled?
Complementary knowledge
How is brought loads on the foundations?
How loads are divided into multi-span structures?
How are utilized CAD program making wall constructions?
How to make the facades of ground plans?
How can the model be different materials?
How to manage the perspectives in modeling?
Specialist knowledge
What are loads in a disaster situation?
What are the loads and load combinations of probabilities?
How to use facade products in facades?
How can the plotted position of the drawing entries?
How to create different printouts?
How different the reproduction model?
How to make more of the same model coordinate system?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
evaluate information sources critically.
work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
evaluate operations in customer, user and target group situations.
choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices.
promote teams’ goal-oriented operation.
to apply its own critical field of ethical principles in different situations
Course material
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan tarkemmin Moodle-alustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Läsnäolovaatimus lähiopetukseen vähintään 75 %.
Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/ projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Perehdyt opintojakson osaamistavoitteisiin ja osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaisesti.
Kehittämistehtävä korvaa lähiopetuksessa tapahtuvan oppimisen. Kehittämistehtävän lisäksi osaamisen näyttöön kuuluvat opintojakson harjoitustehtävät ja tentit.
Lisätietoa Studentissa: Osaamisen tunnistaminen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa amk tasoista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
RDI and work-related cooperation
Ensimmäisen opintovuoden jälkeen suosittelemme niin sanottua haalari harjoittelua, mikäli sinulla ei ole aikaisempaa rakennusalan tuotannollista työkokemusta tai -koulutusta.
Student workload
Opiskelijan työmäärä opintojaksolle: 135 h, josta
- lähiopetusta 35...45 %
- itsenäistä työskeltelyä 55...65 %
Further information
Opiskelijan on oltava läsnä opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla tai, jos hän on pätevästä syystä estynyt, otettava henkilökohtaisesti yhteyttä opintojaksosta vastuussa olevaan opettajaan ennen ensimmäistä lähiopetuskertaa. Opiskelijan on kirjauduttava verkko-opintoina toteutettavilla opintojaksoilla oppimisympäristöön viikon sisällä opintojakson alkamisesta.
Opintojakson alussa käydään läpi opintojakson osaamistavoitteet ja sisältö, erilaiset suoritustavat ja arviointiperusteet, sovitaan arvioitavien suoritusten ajankohdat ja ilmoitetaan opintojakson päättymisajankohta, jonka jälkeen suorituksia ei enää oteta vastaan.
Ystävällisesti pyydämme huomioimaan, että lähiopetuksen tai siinä käytettävän opetusmateriaalin tallentaminen (kuva ja ääni) ei ole sallittua.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojaksoarvosanan saaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti.
Tiedollinen osaaminen (a,b), taidollinen osaaminen (c,d,e), tiimityöskentely-/johtamisosaaminen/vastuunottaminen (f,g).
Hyväksytty opintosuoritus edellyttää osaamisen asianmukaista näyttöä ja toimintaa eettisesti kestävällä tavalla. Havaituissa opiskeluvilppitilanteissa noudatetaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun eettisiä ohjeita.
Opiskelijalla on mahdollisuus yrittää opintojakson suorittamista kyseisen toteutuskerran aikana kaikkiaan kolme kertaa: opintojakson varsinaisella suorituskerralla tai kahdella uusintasuorituskerralla. Opiskelijalla on mahdollisuus yrittää opintojakson ja harjoittelun suorittamista enintään kolme kertaa.
Assessment criteria, fail (0)
Hyväksytty opintosuoritus edellyttää osaamisen asianmukaista näyttöä ja toimintaa eettisesti kestävällä tavalla. Havaituissa opiskeluvilppitilanteissa noudatetaan Kaakkois-Suomen ammat-tikorkeakoulun eettisiä ohjeita.
Hylkäämisperusteita ovat muun muassa kopiointi/plagiointi.
Opintojakson harjoitukset ja Moodle tentit tulee olla palautettuina opintojakson aikataulun mukaisesti tai mikäli erillistä aikataulua ei ole annettu opintojakson päättymiseen mennessä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa
a) käyttää ammattikäsitteitä
b) käyttää tiedonhaun perustekniikoita
c) suoriutua yksittäisistä tehtävistä
d) kommentoida keskusteluja ja tuoda teoriaa ryhmäharjoituksiin
e) toimia tiimin jäsenenä ja tehdä ryhmätöistä osuutensa oikea-aikaisesti
g) toimia oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa
a) käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisensa
b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c) hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d) toimia keskustelu- tai työryhmän asiaa eteenpäin vievänä osapuolena
f) toimia tavoitteellisesti oikea-aikaisesti
g) perustella toimintansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti ja monipuolisesti ammattikäsitteitä
b) etsiä tietoa tiedonhankintaprosessin mukaisesti
c) suoriutua sujuvasti tehtäväkokonaisuuksista oikea-aikaisesti
d) ajatella kriittisesti, argumentoida ja perustella mielipiteensä verkkokeskustelu- ja ryhmätehtävätilanteissa
g) soveltaa oman alan eettisiä periaatteita tilanteen mukaan