Skip to main content

Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00DU99-3001

General information


Enrollment
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
Teachers
Johanna Hirvonen
Anna Makkonen
Teacher in charge
Johanna Hirvonen
Groups
SJMI20KY
Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
Course
SJ00DU99
No reservations found for realization SJ00DU99-3001!

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors. 
You can use foresight data and information in the development of services. 
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services. 
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Evaluation

Students can
- find, process and evaluate knowledge in her special line.
- solve exacting problems in research-, development and/or innovation work.
- be responsible and develop actions independently.

Course material

Grönroos, C. & Voima, P. 2013 Critical service logic: making sense of value creation and co-creation. Journal of the Academic Marketing Science 41, 133 – 150.
Helander, N. & Vuori, V. 2017. Avaimia arvonluontiin. Tampere: Juvenes Print.
Heliskoski, J., Humala, H., Kopola, R., Tonteri, A., Tykkyläinen S. 2018. Vaikuttavuuden askelmerkit. Työkaluja ja esimerkkejä palveluntuottajille. Sitran selvityksiä 130. e-kirja.
Kauhanen, J. 2018. Esimies tuottavuuden kehittäjänä. Kauppakamari. e-kirja.
Moisanen, K. 2018. Asiakaslähtöisen osaamisen johtaminen vanhuspalveluissa. Väitös. Itä-Suomen yliopisto.
Pohjola, A., Kairala, M., Lyly, H. & Niskala, A. (toim.) 2017. Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Tampere: Vastapaino.
Valtonen, M., Hämäläinen, P. & Laaksonen, H. 2018. Onnistuneen asiakaskokemuksen merkitys yritykselle. Teoksessa Laaksonen, H. 2018. TYÖN ILOLLA. TAMK.
VTT 2016. Arvosta! Kuinka asiakasarvoa vaalitaan.
Kuntaliitto 2015. Asiakaslähtöisten palvelujen kehittäminen.

Lisäksi opettajien erikseen opintojakson Learn-alustalla ilmoittama materiaali.

Student workload

Ennakkotehtävä
Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen loppuseminaarin, 4 tuntia)
Kehittämistehtävä 3 op

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.

Go back to top of page