Skip to main content

Human development and learning (5 cr)

Code: SO00AD18-3014

General information


Enrollment
16.12.2019 - 17.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 29.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Eija Karjalainen
Teacher in charge
Eija Karjalainen
Groups
SOMI20KM
Social Services, part-time studies
Course
SO00AD18
No reservations found for realization SO00AD18-3014!

Objective

You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.
You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.

Content

How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?
What is the meaning of environment in individuals' and communities' objectives and choices?

Evaluation

Students can
use professional vocabulary systematically and show their competence in the knowledge base.
look for information in the key information sources of the field.

Course material

Käytössä Learn-oppimisympäristön materiaali sekä tenttikirjana teos Nurmi ym. Ihmisen psykologinen kehitys. Etäjaksoilla luettavana ja tehtävien pohjana erikseen nimetyt artikkelit ja osia teoksesta Brigid Daniel, , Sally Wassell, , Robbie Gilligan, , and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla, pienryhmätehtäviä sekä verkkotentti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos ryhmässä on tilaa, mahdollisuus osallistua opetukseen myös muista aloitusryhmistä.

RDI and work-related cooperation

Ei ole.

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan opintojaksokuvauksessa ensimmäisellä kokoontumiskerralla. Uusintatenttimahdollisuuksia kaksi verkkotenttinä.

International cooperation

Ei ole.

Student workload

Kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetusta 18 h. Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla ja pienryhmätehtävät 3 op ja tentti 2 op.

Further information

Etäjaksolla luettava aineisto ja valmistautuminen ohjeistetaan lähitunneilla ja tehtävät tehdään pienryhmissä seuraavalla kontaktikerralla, joten opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäoloa kontaktitunneilla.
Toisen asteen ammatillisessa tutkinnossa suoritettujen vastaavan aiheisten opintojen myötä opiskelija voi osoittaa näytöllä korkeakoulutasoisen osaamisen.
Näyttö: Yhden teoksen tentti: Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan, and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611. Vastaavat korkeakoulutasoiset opinnot hyväksiluetaan.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 ja samoin verkkotentti. Koko opintojakson arvosana muodostuu tehtävistä ja tentistä.

Assessment criteria, good (3-4)

a. Osaat käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisesi.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.

Go back to top of page