Interaction skills in social sector (5 cr)
Code: SO00AD20-3014
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Mauno Saksio
- Maija Vihervirta
- Teacher in charge
- Mauno Saksio
- Groups
-
SOMI20KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00AD20
Objective
You master the theoretical basis of social interaction.
You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and cooperation relations.
You are able to use the supporting methods of interaction and expression in various ways .
You are familiar with the special features of multicultural interaction and communication.
You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.
You are able to make appropriate use of ICT in learning and in future professional tasks.
Content
How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?
What kind of methodological approaches can be used to establish interaction relationships?
How can you apply the supporting methods of interaction and expression in practice in the social sector?
What are the special features of multicultural interaction and communication?
How is digital technology utilized in the social sector?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with clients, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
work as team members in a goal-oriented way.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Materiaalit julkaistaan Learn-oppimisalustalla.
Tentitään seuraava materiaali:
1. Mönkkönen: Vuorovaikutus asiakastyössä.
2.Kivistö & Päykkönen: Sosiaalityö digitalisaatiossa
Study forms and methods
Opiskelija voi suorittaa opintojakson valitsemalla seuraavista:
1. Työjärjestyspohjainen väylä: osallistuminen luennoille, luento- ja kirjallisuustentti sekä oppimistehtävät
2. Työhön integroitu väylä: mikäli opiskelijalla on voimassa oleva työsuhde sosiaalialan toimipaikassa ja hän tekee asiakastyötään, hän voi suorittaa opintojakson omassa työssään. Tästä tulee sopia opintojakson opettajien kanssa. Tällöin opiskelija raportoi omaa asiakastyötään annetun tehtäväksiannon mukaisesti sekä suorittaa kirjallisuustentin.
3. Näyttötehtävänä: Näyttötehtävän lähtökohtana on, että opiskelijalla on olemassa sosiaalialan vuorovaikutusosaamisen opintojakson sisältöjen mukaista todistuksin todennettua osaamista sosiaali- ja terveysalan/lähialan koulutuksen ja sosiaalialan työkokemuksen pohjalta. Tällöin opiskelija suorittaa opintojakson tenttimällä annetun tenttimateriaalin
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Student workload
Työjärjestyspohjainen väylä: Luennot: 1 op (20 h), oppimistehtävä 1 op, Luento- ja kirjallisuustentti 3 op
Työhön integroitu väylä: Kirjallinen raportti ja kirjallisuustentti 5 op
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Luento- ja kirjallisuustentin hyväksytty suorittaminen, arviointi 1 - 5, oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen, arviointi hyväksytty - täydennettävä