Interaction skills in social sector (5 cr)
Code: SO00AD20-3017
General information
- Enrollment
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 11.06.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Mauno Saksio
- Karoliina Rötkö
- Teacher in charge
- Karoliina Rötkö
- Groups
-
SOMI20SPSocial Services, full-time studies
- Course
- SO00AD20
Objective
You master the theoretical basis of social interaction.
You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and cooperation relations.
You are able to use the supporting methods of interaction and expression in various ways .
You are familiar with the special features of multicultural interaction and communication.
You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.
You are able to make appropriate use of ICT in learning and in future professional tasks.
Content
How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?
What kind of methodological approaches can be used to establish interaction relationships?
How can you apply the supporting methods of interaction and expression in practice in the social sector?
What are the special features of multicultural interaction and communication?
How is digital technology utilized in the social sector?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with clients, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
work as team members in a goal-oriented way.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Luentomateriaalit Moodlessa
Tentitään:
Mönkkönen Vuorovaikutus asiakastyössä (saatavilla ekirjana)
Kivistö Mari & Päykkönen Kirsi (toim.) 2017 Sosiaalityö digitalisaatiossa,
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan luento-opetukena. Pandemiatilanteesta riippuen luento-opetus toteutetaan joko kampuksella tai verkossa. Luento-opetukseen sisältyy pakollisena osuutena simulaatioharjoitukset. Voidakseen osallistua simulaatioharjoituksiin opiskelijan tulee suorittaa opintojakson tentti ennen simulointia.
Luentojen lisäksi opintojakson suorittaminen edellyttää pienryhmässä tehtävän oppimistehtävän suorittamista ja esittämistä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opiskelija osallistuu kevään 2021 toteutukseen sekä valitsee itselleen soveltuvan suoritusvaihtoehdon (työjärjestyspohjainen, työhön integroitu tai mahdollisesti näyttötehtävä) sekä sopii tästä opettajien kanssa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija voi suorittaa opintojakson työhön integroituna mikäli hänellä on sosiaalialan työpaikka missä tehdään asiakastyötä ja suorituksesta on sovittu opintojakson opettajien kanssa. Tällöin hän tekee kirjallisen raportin ohjeiden mukaisesti sekä suorittaa kirjallisuustentin Learnissä.
Näyttötehtävä:
Lähihoitajan tai sairaanhoitajan tutkinnolla ja vähintään kahden vuoden sosiaalialan työkokemuksella tutkinnon jälkeen opiskelija voi tehdä opintojakson näyttötehtävällä Learnissä olevien ohjeiden mukaisesti tenttimällä annetun aineiston. Työkokemuksen tulee olla tuoretta ja näyttötehtävästä tulee sopia opintojakson opettajien kanssa.
RDI and work-related cooperation
Harjoittelujakso Ammatillinen vuorovaikutus on ajoitettu keväälle 2021 siten että opintojakson opetus alkaa ennen harjoittelua ja harjoittelun jälkeen opiskelijaryhmä kokoontuu muutamaksi päiväksi kontaktiopetukseen
Timing of exams and assignments
Simulaatio-opetukseen osallistuvien tulee suorittaa kirjallisuustentti ennen simulaatio-opetusta.
Student workload
Luennot ja simulointi 2 op
Oppimistehtävä sosiaalialan digitaalisuudesta 1,5 op
Moodletentti 1,5 op
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnissa huomioidaan simuloinnin suorittaminen, moodletentti, oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen ja esittäminen sekä aktiivinen osallistuminen luento-opetukseen