Special education (5cr)
Code: SO00AD24-3003
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.10.2018 - 14.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Riitta-Liisa Jukarainen
- Eija Karjalainen
- Teacher in charge
- Eija Karjalainen
- Course
- SO00AD24
Unfortunately, no reservations were found for the realization Special education SO00AD24-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.
You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.
You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?
What kind of methods are used among special education?
Evaluation
a. You can use professional vocabulary systematically.
b. You can look for information in the key information sources of the field.
c. You can identify interrelated tasks.
d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education
g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Moodle-aineisto ja teos Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2005. Erityiskasvatus varhaislapsuudessa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kontaktiopetusvaihtoehto sisältää luentoja ja harjoitteita, ryhmätehtäviä etätyöskentelynä sekä ryhmätentin.
Tarjolla myös itsenäinen suoritustapa, joka sisältää yksilötehtäviä ja yksilötentin.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Omaa erityiskasvatustyötä voi hyödyntää oppimistehtävissä itsenäisessä suoritusvaihtoehdossa. Yhteys opettajaan ensimmäisellä kokoontumiskerralla.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojaksolle voivat osallistua myös muiden ryhmien nopeuttavat opiskelijat, mikäli ryhmässä on tilaa.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Kaksi uusintatenttipäivää yleisenä tenttipäivänä. Päivät ilmoitetaan opintojaksokuvauksessa.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Kontaktiopetusvaihtoehto: Kontaktitunnit ja etätehtävät 3 op, tenttiin valmistautuminen ja tentti 2 op.
Itsenäinen suoritusvaihtoehto: Tehtävät 3 op, tenttiin valmistautuminen ja tentti 2 op.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Molemmissa suoritusvaihtoehdoissa tehtävät ja tentit arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakso arvioidaan kokonaisuutena siten, että tehtävät muodostavat 50 % ja tentti 50 % arvosanasta.
Assessment criteria, good (3-4)
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa erityiskasvatuksen tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat perustella toimintaasi erityiskasvatuksessa huomioiden lasten ja nuorten yksilölliset tarpeet ja tilanteet.
Qualifications
Human development and learning