Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00AD24-3005

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2019 - 30.11.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Maija Vihervirta
Teacher in charge
Maija Vihervirta
Course
SO00AD24
No reservations found for realization SO00AD24-3005!

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.
You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.
You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?
What kind of methods are used among special education?

Evaluation

a. You can use professional vocabulary systematically.

b. You can look for information in the key information sources of the field.

c. You can identify interrelated tasks.

d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education

g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Moodle-alustan opiskelumateriaali
Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus
Määttä, P. & Rantala, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija osallistuu kontaktitunneille väli- ja tuntitehtävineen ja mahdollisille tutustumiskäynneille.

Itsenäistä opiskelua oppimistehtävien muodossa sekä kirjallisuustentti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovi opintojen alkaesssa opettajan kanssa erikseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa kokonaan Moodle-verkko-oppimisympäristössä. Opiskelijan osallistuminen opintojakson ensimmäisen kerran infotunnille on suositeltavaa. Verkko-opinnot sisältävät itsenäistä opiskelua, oppimistehtäviä verkossa ja oppimispäiväkirjan.

Timing of exams and assignments

Informoidaan opintojakson alkaessa.

International cooperation

ei ole.

Student workload

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Informoidaan opintojakson alkaessa.
Osa oppimistehtävistä arvioidaan asteikolla 1-5
Osa oppimistehtävistä / oppimispäiväkirja asteikolla Hyväksytty/ Täydennettävä.
Tentti 1-5

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page