Game design (5 cr)
Code: TI00CW62-3001
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2019 - 20.10.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Objective
You understand and know how to work using game design theories and practices.
You are able to design user friendly user interfaces and take in a count user experience in your design.
You know what makes games addictive and you can use them in your own designs.
You know different publishing platforms, technical requirements and you can integrate those to your work.
Content
What kind of rules and theories are involved in game desing?
What makes a good game?
How to design user friendly UI and game UX?
What makes the games addictive and fun?
What does the different publishing platforms require from the developer?
What things should be taken into account from the technical point of view?
Evaluation
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Student workload
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 56 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3-4)
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
Qualifications
Game Graphics and Modelling
Programming
Object Oriented Programming
Fundamentals of Game Testing
Quality Assurance