Skip to main content

Game data (5 cr)

Code: TI00CW64-3001

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Information Technology
Teachers
Pekka Vilpponen
Teacher in charge
Pekka Vilpponen
Course
TI00CW64
No reservations found for realization TI00CW64-3001!

Objective

You know how to design the data and state in a game by using different modelling techniques.
You are able to use a suitable form (database, files, etc.) of saving the game data.
You know how to utilize different programming languages to save and use data in games and game engines.
You are able to construct a NoSQL-database that is designed to handle large amounts of game data and use the data programmatically.

Content

How do you design and model game data?
How to use files and databases in storing game data and state?
How to take advantage of programming languages in implementing game data storage?
How NoSQL can be used in storing and utilizing very large amounts of data?
What kind of features in game engines exist for game data storing and retrieval?

Evaluation

a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Tehtävät ja harjoitustyö esitellään Moodlessa.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

Timing of exams and assignments

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat harjoitustehtävät tai vaihtoehtoisesti tentti

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).

Qualifications

Programming
Programming 2
Databases
Introduction to Game Engines

Go back to top of page