Skip to main content

Introduction to game engines (5 cr)

Code: TI00CW87-3002

General information


Enrollment
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 30.04.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Information Technology
Teachers
Pekka Vilpponen
Teacher in charge
Pekka Vilpponen
Groups
TIKT18SPPELI
Game programming, full-time studies
Course
TI00CW87
No reservations found for realization TI00CW87-3002!

Objective

You know how to use game engine features in your work.
You know how to choose the right tools to develop a game.
You know how to develop a playable game using game objects.
You know how to use programming skills in game development.

Content

What kind of features does game engine offer?
How to develop a game using game engine?
How to use objects in your game?
How to use programming skills in game development?

Evaluation

b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Unreal Engine documentation
Unity documentation

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Student workload

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tunt

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt ja arviointikeskustelu.

Assessment criteria, good (3-4)

b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Qualifications

Prior courses: Programming 1

Go back to top of page