Introduction to game engines (5 cr)
Code: TI00CW87-3002
General information
- Enrollment
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 30.04.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
- Teachers
- Pekka Vilpponen
- Teacher in charge
- Pekka Vilpponen
- Groups
-
TIKT18SPPELIGame programming, full-time studies
- Course
- TI00CW87
Objective
You know how to use game engine features in your work.
You know how to choose the right tools to develop a game.
You know how to develop a playable game using game objects.
You know how to use programming skills in game development.
Content
What kind of features does game engine offer?
How to develop a game using game engine?
How to use objects in your game?
How to use programming skills in game development?
Evaluation
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Course material
Unreal Engine documentation
Unity documentation
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Student workload
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tunt
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelu.
Assessment criteria, good (3-4)
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Qualifications
Prior courses: Programming 1