Game programming project 1 (5 cr)
Code: TI00CW88-3002
General information
- Enrollment
-
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.03.2019 - 03.05.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
- Teachers
- Niina Mässeli
- Marko Oras
- Pekka Vilpponen
- Teacher in charge
- Niina Mässeli
- Groups
-
TIKT18SPPELIGame programming, full-time studies
- Course
- TI00CW88
Objective
You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.
Content
What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?
Evaluation
Students are able to
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
- work as team members in a goal-oriented way.
- justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Student workload
135 tuntia.
Assessment criteria, approved/failed
look for information in the key information sources of the field
use the key models, methods, software and techniques of the professional field
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.