Skip to main content

Game programming project 1 (5 cr)

Code: TI00CW88-3002

General information


Enrollment
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2019 - 03.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Information Technology
Teachers
Niina Mässeli
Marko Oras
Pekka Vilpponen
Teacher in charge
Niina Mässeli
Groups
TIKT18SPPELI
Game programming, full-time studies
Course
TI00CW88
No reservations found for realization TI00CW88-3002!

Objective

You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.

Content

What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?

Evaluation

Students are able to
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
- work as team members in a goal-oriented way.
- justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Student workload

135 tuntia.

Assessment criteria, approved/failed

look for information in the key information sources of the field
use the key models, methods, software and techniques of the professional field

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.

Go back to top of page