Human growth, development and education (5 cr)
Code: YP00AA17-3003
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.08.2018 - 21.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Teacher in charge
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Groups
-
YPMI18SPCivic Activities and Youth Work, fulltime studies
- Course
- YP00AA17
Objective
You will be able to use the basic terminology related to an individual's growth, development and education. You recognize the interaction between the individual and the environment, and the contexts of development in an individual's growth and development. You can identify different life stages of youth and their characteristics.
Content
What are the basic concepts related to an individual's growth, development and education? How is the interaction between an individual and the environment and the contexts of development in connection with the development and growth of a person? What is adolescence like as a stage of life?
Course material
Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia.
Lehtinen, E. ym. 2007. Kasvatuspsykologia.
Lyytinen, P. ym. 2008. Näkökulmia kehityspsykologiaan.
Nurmi, J-E. ym. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys.
Salokoski, T & Mustonen, A. 2007. Media identiteetin rakentajana.
Vehkalahti, K & Suurpää, L. 2014. Nuoruuden sukupolvet. Monitieteisiä näkökulmia nuoruuteen eilen ja tänään.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetan lähiopetuksena. Lähiopetuksen sisältöjä työstetään seuraavin menetelmin: luento, opetuskeskustelu, yhteistoiminnallinen oppiminen sekä elokuva-analyysi. Opintojakson aikana työstetään yhteistoiminnallisella menetelmällä oppimistehtävä. Opintojakson päätteeksi on tentti keskeisistä sisällöistä.
Opintojakson voit suorittaa myös itsenäisesti. Tarkemmat ohjeet itsenäisestä suorittamisesta saat vastuuopettajalta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän sekä tenttimällä seuraavan teoksen:
Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys.
Student workload
Opiskelijan työmäärä jakautuu seuraavasti:
Lähiopetus 50-55 tuntia
Itsenäinen työskentely 80 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You know how to use terminology related to growth, development, and education. a. You can describe the effect of context on an individual’s growth and development. b. You know how to find information about the different life stages of youth and reflect that information to young people's own writings.
Assessment methods and criteria
Opintojaksoon kuuluva oppimisthetävä arvioidaan seuraavalla asteikolla:
Hyv +++
Hyv ++
Hyv+
Hyl (=täydennettävä)
Arviointikriteerit ovat seuraavat:
a) osaat käyttää kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen liittyvää käsitteistöä
a) osaat kuvata kontekstin vaikutusta yksilön kasvuun ja kehitykseen
b) osaat etsiä tietoa nuoruuden elämänvaiheesta ja peilata tietoa nuorten omiin kirjoituksiin