Skip to main content

Human growth, development and education (5 cr)

Code: YP00AA17-3005

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
YPMI19SP
Civic Activities and Youth Work, fulltime studies
Course
YP00AA17
No reservations found for realization YP00AA17-3005!

Objective

You will be able to use the basic terminology related to an individual's growth, development and education. You recognize the interaction between the individual and the environment, and the contexts of development in an individual's growth and development. You can identify different life stages of youth and their characteristics.

Content

What are the basic concepts related to an individual's growth, development and education? How is the interaction between an individual and the environment and the contexts of development in connection with the development and growth of a person? What is adolescence like as a stage of life?

Course material

Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia.
Lehtinen, E. ym. 2007. Kasvatuspsykologia.
Lyytinen, P. ym. 2008. Näkökulmia kehityspsykologiaan.
Nurmi, J-E. ym. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys.
Salokoski, T & Mustonen, A. 2007. Media identiteetin rakentajana.
Vehkalahti, K & Suurpää, L. 2014. Nuoruuden sukupolvet. Monitieteisiä näkökulmia nuoruuteen eilen ja tänään.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena. Lähiopetuksen sisältöjä työstetään seuraavin menetelmin: luento, opetuskeskustelu, yhteistoiminnallinen oppiminen sekä elokuva-analyysi. Opintojakson aikana työstetään yhteistoiminnallisella menetelmällä oppimistehtävä. Opintojakson päätteeksi on tentti keskeisistä sisällöistä.
Opintojakson voit suorittaa myös itsenäisesti (ks. opintoja nopeuttava väylä)

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän sekä tenttimällä seuraavan teoksen:
Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys.

Student workload

Opiskelijan työmäärä jakautuu seuraavasti:
Lähiopetus 50-55 tuntia
Itsenäinen työskentely 80 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You know how to use terminology related to growth, development, and education. a. You can describe the effect of context on an individual’s growth and development. b. You know how to find information about the different life stages of youth and reflect that information to young people's own writings.

Assessment methods and criteria

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetukseen osallituminen ja yhteistoiminnallisen oppimisen menetelmällä toteutetun oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Luentomateriaaliin pohjautuvan tentin hyväksytty suorittaminen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Kirjatentin (Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys.) hyväksytty suorittaminen

Assessment criteria, good (3-4)

Opintojaksoon kuuluva oppimistehtävä arvioidaan seuraavalla asteikolla:
Opintojaksoon kuuluva oppimistehtävä arvioidaan seuraavalla asteikolla:
Hyv +++
Hyv ++
Hyv+
Hyl (=täydennettävä)
Arviointikriteerit ovat seuraavat:
a) osaat käyttää kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen liittyvää käsitteistöä
a) osaat kuvata kontekstin vaikutusta yksilön kasvuun ja kehitykseen
b) osaat etsiä tietoa nuoruuden elämänvaiheesta ja peilata tietoa nuorten omiin kirjoituksiin

Go back to top of page