Social pedagogy and critical education (5 cr)
Code: YP00DU22-3007
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.10.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Sari Miettinen
- Teacher in charge
- Sari Miettinen
- Groups
-
YPMI21KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
- Course
- YP00DU22
Objective
You recognize the importance and potential of social pedagogy in today's society.
You are able to utilize social pedagogy and critical pedagogy in different kinds of working environments of a community educator.
You can promote the participation and wellbeing of people in the framework of social pedagogy.
Content
What is social pedagogy and what is its significance and potential in today's society?
How can social pedagogy and critical pedagogy be utilized in various community educators' working environments?
How can social pedagogy contribute to people's participation and wellbeing?
Evaluation
You can use the concepts of social pedagogy consistently.
You can find information about the key sources of information in the field.
You can justify your actions according to the ethical principles of your field.
Evaluation scale 0-5
Course material
Nivala, E. & Ryynänen, S. 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Helsinki: Gaudeamus.
Sosiaalipedagogiset aikakauskirjat.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Itsenäisesti ja ryhmässä tapahtuvaa työskentelyä, luento, oppimistehtävien tekeminen, tenttiin lukeminen ja muu lukeminen, yhteistoiminnallinen oppiminen, mahdollinen vierailukäynti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Itsenäinen oppimistehtävä. Tehtävän saa vastuuopettajalta.
Työhön integroitu oppimisväylä: Sovi erikseen vastuuopettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Vierailukäyntejä/vierailijoita.
Mahdollisesti työelämän kanssa toteutettava pienimuotoinen projekti.
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Student workload
Työviikkopohjainen oppimisväylä: 42 h lähiopetusta + 93 h itsenäistä työskentelyä
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: 135 h itsenäistä työskentelyä
Työelämään integroitu väylä: 135 h itsenäistä työskentelyä (pitää sisällään työskentelyä työelämässä, kehittämistä ja kirjallisen tehtävän tekoa)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioitavat suoritukset: tehtävät ja tentti.
Sisältää myös itsearvioinnin. Tarkemmat kriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa