Basics of sampling (5 cr)
Code: YT00AF53-3003
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Forestry and Environmental Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Environmental Technology
Objective
You can recognize the different environmental sampling types and sites and know the importance of environmental sampling as part of high quality research. You know the main variety of sampling methods and are able to mention and classify a variety of sample types. You know how to recognize the special features of the Finnish environment which should be taken into account in the sampling design and implementation. You are able to make a sampling plan and to identify the key sources of error. You know how to take simple environmental samples and interpret the results.
Content
What is a sample and how is it handled and preserved?
Why is sampling needed?
What kinds of different types of sampling types are there?
What is a sampling plan?
How can the sampling results be used?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Luennot, itsenäiset työtehtävät ja harjoitukset
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojakson tavoitteiden mukaiseen materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja/tai osallistut tenttiin. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit sopia opettajan kanssa, kuinka näytät osaamisesi. Näytöllä voit osoittaa sitä osaamista, josta sinulla ei ole korkeakoulutasoista todistusta suorituksesta.
Student workload
Lähiopetusta 16 tuntia, sekä opiskelijan itsenäistä työskentelyä 119 tuntia. Kokonaistyömäärä 135 tuntia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu opintojakson aikana suoritettuihin tehtäviin. Tarkemmat arviointikriteerit esitetään ensimmäisellä lähiopetuskerralla