Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.02.2021 - 24.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kirsi Soulamo
Vastuuopettaja
Kirsi Soulamo
Ryhmät
LTKV20KM5
Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00DP38
Toteutukselle LT00DP38-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Määritellään myöhemmin Learnissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.

Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekti.

Opiskelijan työmäärä

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekti.

Toteutuksen osien kuvaus

Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat

Lisätietoja opiskelijoille

Lisätietoja opintojaksosta antaa Kirsi Rouhiainen kirsi.rouhiainen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä (oppimispäiväkirja)
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia (oppimispäiväkirja)
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (työelämäprojektin toteuttaminen)

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun