DigimarkkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00EB10
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Edeltävä osaaminen
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Arviointi
c) osaat hahmottaa digimarkkinointiin liittyviä tehtäväkokonaisuuksia
e) osaat valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia tapoja toteuttaa digimarkkinointia ja perustella valintasi