Siirry suoraan sisältöön

AsiakasanalytiikkaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: IB00EC59

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.

Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.

Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.

Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.

Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?

Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?

Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?

Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?

Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?

Arviointi

Opiskelija osaa

b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti

c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntija-tehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia

e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan

f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa

Siirry alkuun