Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien johtaminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LT00FO22

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Tunnet asiakkuuksien hallinnan, kehittämisen ja johtamisen käsitteet.
Osaat johtaa asiakkuuksia kohti strategista kumppanuutta.
Osaat analysoida asiakkuuksia, asiakaskannattavuutta ja asiakassuhteita ja hyödyntää analyysejä asiakasstrategioiden laatimisessa ja asiakkuuksien johtamisessa.
Osaat arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden.

Sisältö

Mitkä ovat asiakkuuksien hallinnan, kehittämisen ja johtamisen käsitteet?
Miten asiakkuuksia johdetaan kohti strategista kumppanuutta?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskannattavuutta sekä asiakassuhteita analysoidaan?
Miten asiakkuuksia kehitetään asiakaskannattavuus huomioiden?

Arviointi

Osaat
a) käyttää johdonmukaisesti asiakkuuksiin liittyviä ammattikäsitteitä.
b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
e) käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Siirry alkuun