Asiakastiedon analysointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: IB00FM69
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Pystyt tunnistamaan ja tulkitsemaan asiakkaisiin liittyviä keskeisiä suorituskykyindikaattoreita (KPI)
Pystyt käyttämään datalähtöistä lähestymistapaa markkinointimixin elementtien suunnittelussa
Pystyt luomaan asiakasportfoliokohtaisia suhdestrategioita
Pystyt yhdistämään liiketoiminnan yleisen suorituskyvyn asiakasanalytiikkaan
Pystyt käyttämään perustyökaluja asiakastietojen keräämiseen ja analysointiin
Sisältö
Kuinka tunnistaa arvokkaat asiakkaat erilaisten KPI-mittareiden avulla?
Kuinka muokata markkinointimixin elementtejä tuomaan lisäarvoa asiakkaalle?
Kuinka luoda asianmukaisia säilyttämisstrategioita asiakassalkkujen mukaan?
Miten liiketoiminnan kokonaissuoritus liittyy asiakastoimiin?
Kuinka käyttää saatavilla olevia asiakasanalytiikkaohjelmistoja käytännössä?
Arviointi
Osaat
a. käyttää sanastoa ja käsitteitä laajasti ja taitavasti asiakassuhteiden hallinnassa
b. kerätä asiakkaisiin liittyviä tietoja eri lähteistä ja analysoida niitä kriittisellä tavalla
c. luovasti tunnistaa ja ratkaista itsenäisesti ja innovatiivisesti ammattialan tutkimusongelmia
e. arvioida ja kehittää malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita