Siirry suoraan sisältöön

Asiakastiedon analysointiLaajuus (5 op)

Tunnus: IB00FM69

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Pystyt tunnistamaan ja tulkitsemaan asiakkaisiin liittyviä keskeisiä suorituskykyindikaattoreita (KPI)
Pystyt käyttämään datalähtöistä lähestymistapaa markkinointimixin elementtien suunnittelussa
Pystyt luomaan asiakasportfoliokohtaisia suhdestrategioita
Pystyt yhdistämään liiketoiminnan yleisen suorituskyvyn asiakasanalytiikkaan
Pystyt käyttämään perustyökaluja asiakastietojen keräämiseen ja analysointiin

Sisältö

Kuinka tunnistaa arvokkaat asiakkaat erilaisten KPI-mittareiden avulla?
Kuinka muokata markkinointimixin elementtejä tuomaan lisäarvoa asiakkaalle?
Kuinka luoda asianmukaisia säilyttämisstrategioita asiakassalkkujen mukaan?
Miten liiketoiminnan kokonaissuoritus liittyy asiakastoimiin?
Kuinka käyttää saatavilla olevia asiakasanalytiikkaohjelmistoja käytännössä?