Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3051

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 16.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.02.2022 - 23.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marita Kankaanranta
Vastuuopettaja
Marita Kankaanranta
Ryhmät
LTKV22KM
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
LT00AA93
Toteutukselle LT00AA93-3051 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi 2021 (Edita Publishing). Myös vuoden 2015 painos käy. Lisäksi opettajan Learn-alustalla määrittämä materiaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on kokonaan verkossa toteutettava keväällä 2022. Learn-alustalla annetaan tehtävät ja niiden palautuspäivät ja sähköisen tentin ajankohta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Osa tehtävistä suoritetaan tarkastelemalla toimivan yrityksen tilannetta (oma työpaikka/aikaisempi työpaikka/muu yritys).

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksosta pidetään sähköinen tentti opintojakson lopussa. Uusintamahdollisuudet järjestetään syksyllä 2022 myös sähköisenä.

Opiskelijan työmäärä

1 op muodostuu opiskelijan työstä 27 h. Tämän opintojakson laajuus on 5 op, joten se tarkoittta opiskelijan työtä 135 h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osa palautettavista tehtävistä on vertaisarviointeja, osa opettajan arviointeja hyväksytty / täydennettävä / hylätty ja opettajan arviointeja arviointimatriisilla.

Siirry alkuun