Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: LT00AA93-3051
General information
Enrollment
03.01.2022 - 16.01.2022
Timing
14.02.2022 - 23.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 70
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marita Kankaanranta
Teacher in charge
Marita Kankaanranta
Groups
-
LTKV22KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Opiskelumateriaali
Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi 2021 (Edita Publishing). Myös vuoden 2015 painos käy. Lisäksi opettajan Learn-alustalla määrittämä materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on kokonaan verkossa toteutettava keväällä 2022. Learn-alustalla annetaan tehtävät ja niiden palautuspäivät ja sähköisen tentin ajankohta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Osa tehtävistä suoritetaan tarkastelemalla toimivan yrityksen tilannetta (oma työpaikka/aikaisempi työpaikka/muu yritys).
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksosta pidetään sähköinen tentti opintojakson lopussa. Uusintamahdollisuudet järjestetään syksyllä 2022 myös sähköisenä.
Opiskelijan työmäärä
1 op muodostuu opiskelijan työstä 27 h. Tämän opintojakson laajuus on 5 op, joten se tarkoittta opiskelijan työtä 135 h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osa palautettavista tehtävistä on vertaisarviointeja, osa opettajan arviointeja hyväksytty / täydennettävä / hylätty ja opettajan arviointeja arviointimatriisilla.