Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY46-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 17.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Katariina Palmu
Vastuuopettaja
Katariina Palmu
Ryhmät
LTKV23KM5
Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00CY46

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 02.09.2024 klo 14:15 - 17:00
(2 t 45 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ma 09.09.2024 klo 11:30 - 12:30
(1 t 0 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ma 09.09.2024 klo 13:15 - 14:15
(1 t 0 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ma 30.09.2024 klo 13:15 - 17:00
(3 t 45 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ma 28.10.2024 klo 13:00 - 17:00
(4 t 0 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ma 09.12.2024 klo 12:15 - 14:45
(2 t 30 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta

Sisältö

Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?

Opiskelumateriaali

Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.

Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.

Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).

Learn-alustan materiaali.

Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Lisätietoja opiskelijoille

Pepissä opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Opintojakson uusimismahdollisuudesta tiedotetaan Learn-alustalla. Hylätty opintojakso on mahdollisuus uusia kerran opettajan ilmoittamana ajankohtana.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun