Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SJ00DU99-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosiaali - ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Päivi Lifflander
Johanna Hirvonen
Ryhmät
SJMI24KY
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen, ylempi amk
Opintojakso
SJ00DU99

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 17 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 04.09.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ke 04.09.2024 klo 12:30 - 16:15
(3 t 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 05.09.2024 klo 12:30 - 14:15
(1 t 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ke 02.10.2024 klo 12:30 - 16:15
(3 t 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 07.11.2024 klo 12:30 - 14:15
(1 t 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 05.12.2024 klo 08:15 - 10:00
(1 t 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
D127 Teorialuokka
To 05.12.2024 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
D127 Teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat hankkia tietoa ja arvioida sosiaali- ja terveysalan palveluja ja menetelmiä asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta eri toimijoiden kanssa.
Osaat hyödyntää ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä.
Osaat soveltaa laadunhallinnan ja prosessien kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen arvioinnissa ja kehittämisessä.
Osaat uudistaa ja toteuttaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista.

Sisältö

Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä? 
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?  
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopiskeluun osallistuminen Teams-ympäristössä, ennakko- ja välitehtävän tekeminen sekä, työelämälähtöinen palvelujen arviointiin ja kehittämiseen liittyvä kehittämistehtävä ja loppuseminaari

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämään kytkeytyvä kehittämistehtävä (3 op)

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen joulukuussa 2024 pidettävän loppuseminaarin, 4 tuntia), ennakko- ja välitehtävä, 2 op sekä kehittämistehtävä 3 op

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson opettajat: Johanna Hirvonen (johanna.hirvonen@xamk.fi) sekä Päivi Lifflander (paivi.lifflander@xamk.fi). Infoviesti opintojakson aloituksesta ja opintojakson Learn-alustalle kirjautumisesta sekä ennakkotehtävä lähetetään opiskelijoille sähköpostitse tiedoksi ennen opintojakson aloitusta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.

Siirry alkuun