Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SJ00DU99-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosiaali - ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Päivi Lifflander
- Johanna Hirvonen
- Ryhmät
-
SJMI24KYSosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen, ylempi amk
- Opintojakso
- SJ00DU99
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 17 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 04.09.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ke 04.09.2024 klo 12:30 - 16:15 (3 t 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 05.09.2024 klo 12:30 - 14:15 (1 t 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ke 02.10.2024 klo 12:30 - 16:15 (3 t 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 07.11.2024 klo 12:30 - 14:15 (1 t 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 05.12.2024 klo 08:15 - 10:00 (1 t 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
D127
Teorialuokka
|
To 05.12.2024 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
D127
Teorialuokka
|
Tavoitteet
Osaat hankkia tietoa ja arvioida sosiaali- ja terveysalan palveluja ja menetelmiä asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta eri toimijoiden kanssa.
Osaat hyödyntää ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä.
Osaat soveltaa laadunhallinnan ja prosessien kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen arvioinnissa ja kehittämisessä.
Osaat uudistaa ja toteuttaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista.
Sisältö
Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopiskeluun osallistuminen Teams-ympäristössä, ennakko- ja välitehtävän tekeminen sekä, työelämälähtöinen palvelujen arviointiin ja kehittämiseen liittyvä kehittämistehtävä ja loppuseminaari
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämään kytkeytyvä kehittämistehtävä (3 op)
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen joulukuussa 2024 pidettävän loppuseminaarin, 4 tuntia), ennakko- ja välitehtävä, 2 op sekä kehittämistehtävä 3 op
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson opettajat: Johanna Hirvonen (johanna.hirvonen@xamk.fi) sekä Päivi Lifflander (paivi.lifflander@xamk.fi). Infoviesti opintojakson aloituksesta ja opintojakson Learn-alustalle kirjautumisesta sekä ennakkotehtävä lähetetään opiskelijoille sähköpostitse tiedoksi ennen opintojakson aloitusta.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.