Markkinointijuridiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: OM00EF88-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 26.08.2020 - 31.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Opintojakso
- OM00EF88
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön, eri tahojen itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti juridisia ammattikäsitteitä eri tilanteissa varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.
Osaat tunnistaa ja kuvata yleisesti markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.
Osaat arvioida yleisellä tasolla ja erityisesti digitaaliseen liiketoimintaan ja markkinointiin liittyen yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta.
Sisältö
Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?
Opiskelumateriaali
Elina Koivumäki, Petteri Häkkinen (2018) Markkinointijuridiikka
ja muu opettajan mahdollisesti oppimisalustalla ilmoittama & antama materiaali
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Learn tentti opintojakson lopuksi
Arviointiasteikko
1-5