Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen (7 op)

Toteutuksen tunnus: WM00DJ82-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
7 op
Lähiosuus
7 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
Degree Programme in Wellbeing Management
Opettajat
Pia Jääskeläinen
Ryhmät
WMMI20KP
Wellbeing Management, päivätoteutus
VOMIWMTO20S
Wellbeing Management/Tourism, vaihto-opiskelijat
Opintojakso
WM00DJ82
Toteutukselle WM00DJ82-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osoitat perehtyneisyyttä palveluyrityksen talouden lainalaisuuksiin ulkoisen laskentatoimen näkökulmasta.
Osaat analysoida ja tulkita palveluyrityksen taloutta ja tunnuslukuja tilinpäätösraporttien pohjalta.

Sisältö

Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Mikä on laskentatoimen rooli palveluyrityksen toiminnassa?
Millainen on ulkoisen laskentatoimen prosessi liiketapahtumista tilinpäätöksen analysointiin?
Miten tulkitset palveluyrityksen talouden tunnuslukuja?

Arviointi

a) Käytät asiantuntevasti palvelutoiminnan ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
e) Osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen kehittämis- ja arviointimenetelmät ja perustella valintasi.
f) Osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.

Opiskelumateriaali

Clow, K.& Baack,D. 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Global edition. Pearson.
Stickdorn, M., Lawrence, A., Hormess, M. E. & Schneider, J. 2018. This is service design doing: Applying service design thinking in the real world: a practitioners' handbook. First Edition. Sebastopol, CA: O'Reilly Media, Inc.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun