Skip to main content

Sales management and key account managementLaajuus (5 cr)

Code: LT00EB11

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

09.09.2024 - 08.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marika Vartiainen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • LTMI22SVB
    Business Management, online studies
  • LTMI22SM
    Business Management, part-time studies
  • LTMI22SVA
    Business Management, online studies

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Toteutuksen osien kuvaus

Myynnin toimintaympäristö
Myynnin johtaminen
Avainasiakkuuksien johtaminen

Further information

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.

Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustentit.

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

09.10.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marika Vartiainen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • LTMI21SM
    Business Management, part-time studies
  • LTMI21SVA
    Business Management, online studies
  • LTMI21SVB
    Business Management, online studies

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Further information

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.

Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

05.09.2022 - 11.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marika Vartiainen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • LTMI20SVA
    Business Management, online studies
  • LTMI20SVB
    Business Management, online studies

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Further information

Opintojakso alkaa 5.9.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, analyysitehtäviä ja kertaustehtäviä.

Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 30.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marika Vartiainen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • LTMI20SM
    Business Management, part-time studies

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Further information

Opintojakso alkaa 29.8.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, analyysitehtäviä ja kertaustehtäviä.

Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op