Service design and business developmentLaajuus (5 cr)
Code: LT00EB12
Credits
5 op
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
09.09.2024 - 08.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Opiskelumateriaali
Learniin linkitetty aineisto ja
palvelutarjooman kehittämisen osalta lisäksi:
-Tuulaniemi. Palvelumuotoilu. Talentum 2011.
-Koivisto, Säynäjäkangas, Forsberg. Palvelumuotoilun bisneskirja, Alma Talent 2019
Yksilölliset oppimisväylät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä teoriaa kertaavia tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Timing
04.09.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 100
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
-
VV2023-2024Optional studies 2023-2024
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Opiskelumateriaali
•Tuulaniemi. Palvelumuotoilu. Talentum 2011.
•Koivisto, Säynäjäkangas, Forsberg. Palvelumuotoilun bisneskirja, Alma Talent 2019
•Muu Learniin linkitetty aineisto
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Englanniksi
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h verkkotyöskentelyä
Evaluation scale
1-5
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 100
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
-
VV2023-2024Optional studies 2023-2024
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Evaluation scale
1-5
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
12.09.2022 - 04.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Tiina Rissanen
Teacher in charge
Tiina Rissanen
Groups
-
VV2021-2022Optional studies 2021-2022
-
LTMI20SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Opiskelumateriaali
Materiaalit ilmoitetaan opintojakson alkaessa. Kaikki materiaalit ovat verkkoaineistoja (mm. e-kirjoja, artikkeleita).
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Tentit ja muut määräajat
Kurssi sisältää ryhmässä tehtäviä töitä, joissa on määrätyt palatuspäivämäärät. Kurssiin sisältyy myös yksilönä tehtävä tentti, joka on mahdollista käydä suorittamassa tietyn aikavälin aikana opiskelijalle parhaiten soveltuvaan aikaan.
Kurssi ei sisällä pakollisia, aikaan sidottuja tapaamisia. Ryhmätyötehtävät vaativat toki ryhmän kesken aikataulutettuja tapaamisia.
Tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan kurssin alkaessa kurssin omalla Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
133h verkkotyöskentelyä, joka sisältää sekä itsenäistä opiskelua, että ryhmässä tehtäviä töitä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioitavat osa-alueet muodostuvat ryhmätyötehtävistä sekä yksilönä tehtävästä tentistä.
Arvioinnin perusteet:
e) Osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen kehittämis- ja arviointimenetelmät ja perustella valintasi
f) Osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
17.01.2022 - 24.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Tiina Rissanen
Teacher in charge
Tiina Rissanen
Groups
-
LTMI19SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI19SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI19SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You can develop current and new services in an interactive and user-driven way and take into account the possibilities of digitalization of services.
You can utilise the methods of service design and productisation.
You can choose and apply interactive development methods and models in practice.
You can work as a development team member.
Content
How is the service offering evaluated, renewed and developed in the digital operational and competitive environment?
How can customer experiences be considered as a basis of service development?
How are services developed in a user-driven and interactive way?
What are the basic concepts, goals and methods of service design?
How does the service design process advance?
What does the productisation of services mean?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
133h verkkotyöskentelyä.
Evaluation scale
1-5