Digi osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoaLaajuus (5 op)
Tunnus: MR00DU67
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.
Sisältö
Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
- Mikkelin kampus
- E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja
Natalia Kushcheva
Ryhmät
-
MRMI22KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI22SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRKT22SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.
Sisältö
Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali.
Kurssisivulla on kurssitietoja sekä PDF- tai verkkoartikkeleita ja oppikirjoja.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Aikataulun mukaan perehdytysluento, teemaluennot, projektityöt, digitaalinen opiskelukokemus (lounas tai vastaava).
Kurssi sisältää tentin, analysointitehtävän, pienen käytännön projektin tapausyrityksen tai organisaation kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssitehtävissä on suositeltavaa käyttää tai suorittaa TKI: n liittyviä tapauksia ja esimerkkejä työympäristöstä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi sisältää aikataulutettuja tehtäviä, jotka tulee suorittaa tiettyyn määräaikaan mennessä. Kunkin tehtävän määräajat ilmoitetaan kurssin alussa Opi -sivun kurssisivulla Learnissä.
Tehtävät voidaan tehdä suomeksi.
Kansainvälinen yhteistyö
Kurssilla on paljon linkkejä kansainvälisen liiketoiminnan tapauksiin, esimerkkejä ja niihin liittyvää materiaalia.
Opiskelijan työmäärä
Kurssi on 5 op. 1 op tarkoittaa noin 27 tuntia opiskelijatyötä, joka liittyy kurssimateriaalin opiskeluun, kurssitehtävien suorittamiseen ja ryhmän jäsenenä toimimiseen.
Toteutuksen osien kuvaus
Tällä kurssilla käymme läpi seuraavat teemat:
- Digitaaliset ratkaisut majoitusliiketoiminnassa
- Virtuaalimatkailu ja virtuaalisuus majoitusliiketoiminnassa
- Pelillistäminen osana palvelutuotantoa
- Digitaalinen asiakaspolku
- Asiakastyytyväisyyden huomioiminen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 18.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
- Mikkelin kampus
- E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Marjut Kasper
- Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja
Marjut Kasper
Ryhmät
-
MRKT21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
VOMITO23SMatkailu, vaihto-opiskelijat
-
MRMI21KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
VOMIIB23SInternational Business, vaihto-opiskelijat
-
MRMI21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI21SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.
Sisältö
Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Lukujärjestyksen mukaisesti aloitusinfo, teemaluennot, projektityö, virtuaalivierailu
Opintojaksojen teemoina:
1. Digitaalinen asiakaspolku
2. Digitaaliset ratkaisut osana palvelutuotantoa
3.Virtuaalisuus ja virtuaalimatkailu
4. Pelillisyys ja pelit osana palvelutuotantoa
Opintojaksossa tentti, analysointitehtävä sekä käytännön projekti (Thing Link, Seppo, VR tai AR-kokeilu)
TKI ja työelämäyhteistyö
*
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Marjut Kasper
- Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja
Marjut Kasper
Ryhmät
-
MRMI20SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRKT20SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI22SDDouble Degree Matkailu- ja palveluliiketoiminta
-
MRMI20KPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRMI20SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.
Sisältö
Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Arviointiasteikko
1-5