Sales psychologyLaajuus (5 cr)
Code: MJ00ED29
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Matti Koivisto, Koivisto
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
20.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 125
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge
Jukka-Pekka Skön
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 20.1.2025
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 31.1.2025
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2025
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 50 paikkaa
CampusOnline opiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskelijoille 15 paikkaa
Evaluation scale
1-5
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
26.08.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge
Jukka-Pekka Skön
Groups
-
MJMI24SVYProject and sales management, master studies
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.9.2024
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.9.2024
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 8.12.2024
Evaluation scale
1-5
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
09.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 115
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge
Jukka-Pekka Skön
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Myyntipsykologia on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi. Se perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa annetun aikataulun mukaisesti.
Opiskelija voi halutessaan suorittaa opintojakson myös nopeammassa tahdissa, sillä koko materiaali aukeaa aloitustehtävän jälkeen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä prof. Petri Parvisen kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Opskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin. Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.1.2024
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.1.2024
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2024
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 40 paikkaa
CampusOnlinopiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskeljolle 15 paikkaa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin
Enrollment
14.08.2023 - 03.09.2023
Timing
26.09.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 50
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Jukka-Pekka Skön
Groups
-
MJKT23SVYProject and sales management, master studies
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia
Tentit ja muut määräajat
Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 26.9.2023
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 8.10.2023
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 10.12.2023
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin.
Tarkemmat tiedot annetaan opintojakson alussa oppimisympäristössä.
Enrollment
09.01.2023 - 23.01.2023
Timing
16.01.2023 - 01.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 115
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge
Jukka-Pekka Skön
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Myyntipsykologia on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi. Se perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa annetun aikataulun mukasesti.
Opiskelija voi halutessaan suorittaa opintojakson myös nopeammassa tahdissa, sillä koko materiaali aukeaa aloitustehtävän jälkeen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä prof. Petri Parvisen kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Opskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin. Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.1.2023
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.1.2023
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2023
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 40 paikkaa
CampusOnlinopiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskeljolle 15 paikkaa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
27.09.2022 - 11.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
- Matti Koivisto
Teacher in charge
Matti Koivisto
Groups
-
MJKT22SVYProject and sales management, master studies
Objective
You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.
Content
What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?
Opiskelumateriaali
Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.
Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 27.9.2022
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 9.10.2022
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 12.12.2022
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin.
Tarkemmat tiedot annetaan opintojakson alussa oppimisympäristössä.