Skip to main content

Sales psychologyLaajuus (5 cr)

Code: MJ00ED29

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Matti Koivisto, Koivisto

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

20.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 125

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge

Jukka-Pekka Skön

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 20.1.2025
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 31.1.2025
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2025

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 50 paikkaa
CampusOnline opiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskelijoille 15 paikkaa

Evaluation scale

1-5

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

26.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Kotka Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge

Jukka-Pekka Skön

Groups
  • MJMI24SVY
    Project and sales management, master studies

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.9.2024
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.9.2024
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 8.12.2024

Evaluation scale

1-5

Enrollment

08.01.2024 - 28.01.2024

Timing

09.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 115

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge

Jukka-Pekka Skön

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Myyntipsykologia on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi. Se perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa annetun aikataulun mukaisesti.
Opiskelija voi halutessaan suorittaa opintojakson myös nopeammassa tahdissa, sillä koko materiaali aukeaa aloitustehtävän jälkeen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä prof. Petri Parvisen kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Opskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin. Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.1.2024
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.1.2024
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2024

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 40 paikkaa
CampusOnlinopiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskeljolle 15 paikkaa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin

Enrollment

14.08.2023 - 03.09.2023

Timing

26.09.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 50

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Jukka-Pekka Skön
Groups
  • MJKT23SVY
    Project and sales management, master studies

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia

Tentit ja muut määräajat

Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 26.9.2023
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 8.10.2023
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 10.12.2023

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin.
Tarkemmat tiedot annetaan opintojakson alussa oppimisympäristössä.

Enrollment

09.01.2023 - 23.01.2023

Timing

16.01.2023 - 01.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 115

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Jukka-Pekka Skön
Teacher in charge

Jukka-Pekka Skön

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Myyntipsykologia on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi. Se perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa annetun aikataulun mukasesti.
Opiskelija voi halutessaan suorittaa opintojakson myös nopeammassa tahdissa, sillä koko materiaali aukeaa aloitustehtävän jälkeen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä prof. Petri Parvisen kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Opskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin. Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 16.1.2023
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 29.1.2023
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 23.4.2023

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Tutkinto-opiskeljoille 40 paikkaa
CampusOnlinopiskelijoille 60 paikkaa
Avoimen AMKin opiskeljolle 15 paikkaa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

27.09.2022 - 11.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Kotka Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Project and Sales Management
Teachers
  • Matti Koivisto
Teacher in charge

Matti Koivisto

Groups
  • MJKT22SVY
    Project and sales management, master studies

Objective

You understand the practices of professional sales from academic and practical perspectives.
You gain knowledge of sales processes and psychology, customer and seller profiles, concepts of e-sales and sales tools. The course covers B-to-C and B-to-B sales methods and sample cases.

Content

What is sales psychology and how does it manifest itself online?
How to create and apply customer profiles?
How to engage customers and increase value added sales?
How to increase value added sales in practice?

Opiskelumateriaali

Kyseessä on kokonaan verkossa toteutettava opintojakso ja sen aineisto löytyy opintojakson verkkosivulta makatemia.fi. Opintojakso perustuu vahvaan tutkimustietoon ja sen on laatinut myynnin ja markkinoinnin professori Petri Parvinen, jonka mukaan kyseessä on Suomen ensimmäinen ja paras myynnin erinomaisuuteen ja psykologiaan porautuva verkkokurssi.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoon ei sisälly aikataulutettua opetusta, joten opiskelija voi suorittaa sen oman yksilöllisen aikataulunsa mukaisesti annettujen aloitus- ja päättymispäivien puitteissa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskeluaineisto sisältää runsaasti käytännön yritysesimerkkejä ja niistä saatuja kokemuksia.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelijat tekevät opintojakson alussa määräaikaan mennessä opintojaksoon liittyvän ennakkotehtävän. Hyväksytyn ennakkotehtävän suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat oppimateriaaliin liittyvän henkilökohtaisen kirjautumiskoodin.
Tämä jälkeen opiskelija opiskelee aineiston itsenäisesti, suorittaa opintojaksoon kuuluvan verkkotentin sekä laatii ja palauttaa ohjeistuksen mukaisen oppimispäiväkirjan määräaikaan mennessä.

Opintojakson aikataulu on seuraava:
- Ennakkotehtävä aukeaa 27.9.2022
- Ennakkotehtävän viimeinen palautuspäivä 9.10.2022
- Verkkotenttitodistuksen ja oppimispäiväkirjan viimeinen palautuspäivä 12.12.2022

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu ennakkotehtävästä, verkkotentistä ja oppimispäiväkirjasta saataviin pisteisiin.
Tarkemmat tiedot annetaan opintojakson alussa oppimisympäristössä.