PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Tunnus: B69900216
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Jomi Fagerström
Osaamistavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Opetuksen hallinto ja kehittäminen
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on perehdyttävä Juha Tuulaniemen Palvelumuotoilu-teokseen
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opettajan ohjausta on saatavilla kahteen opintojakson osaan liittyen teamsin välityksellä sekä esittämällä kysymyksiä opintojaksoalustalla.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät verkkotentti itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät ja vertaisarvioinnit. Opintojakson aikataulu on kaikille opiskelijoille yhteinen.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään vertaispalautteenantoa. Opettaja antaa arvionsa opintojakson loppupalautuksesta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään aitoon työelämän toimeksiantoon perustuva kehittämistehtävä, jonka aiheen opiskelija etsii ja valitsee itse.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson alussa on kirjatentti. Opintojakso toteutetaan neljässä osassa joihin kuhunkin liittyy osatehtäviä sekä vertaisarviointi. Tarkempi aikataulu esitellään opintojaksoalustalla heti opintojakson alettua.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suoritus ajoittuu koko opintojakson toteutusajalle ja etenee viikoittain.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson numeerinen arviointi perustuu viimeisen osan palautukseen, saatuun sekä annettuun vertaisarviointiin sekä opettajan tekemään arviointiin.
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on perehdyttävä Juha Tuulaniemen Palvelumuotoilu-teokseen
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opettajan ohjausta on saatavilla kahteen opintojakson osaan liittyen teamsin välityksellä sekä esittämällä kysymyksiä opintojaksoalustalla.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät verkkotentti itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät ja vertaisarvioinnit. Opintojakson aikataulu on kaikille opiskelijoille yhteinen.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään vertaispalautteenantoa. Opettaja antaa arvionsa opintojakson loppupalautuksesta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään aitoon työelämän toimeksiantoon perustuva kehittämistehtävä, jonka aiheen opiskelija etsii ja valitsee itse.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson alussa on kirjatentti. Opintojakso toteutetaan neljässä osassa joihin kuhunkin liittyy osatehtäviä sekä vertaisarviointi. Tarkempi aikataulu esitellään opintojaksoalustalla heti opintojakson alettua.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suoritus ajoittuu koko opintojakson toteutusajalle ja etenee viikoittain.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson numeerinen arviointi perustuu viimeisen osan palautukseen, saatuun sekä annettuun vertaisarviointiin sekä opettajan tekemään arviointiin.
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso etenee yhteisen aikataulun mukaisesti koko toteutukselle määritellyn ajan. Opintojaksolla ei ole mitään kalenteriin sidottuja yhteisä pakollisia tapaamisia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 01.09.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 03.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sofia Forsberg
- Sanna Haapanen
- Johanna Säynäjäkangas
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Luentomateriaali, sekä opettajien antamat linkit.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 28.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 01.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso etenee yhteisen aikataulun mukaisesti koko toteutukselle määritellyn ajan. Opintojaksolla ei ole mitään kalenteriin sidottuja yhteisä pakollisia tapaamisia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
16.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
03.10.2022 - 27.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 30
Opettaja
- Sofia Forsberg
- Johanna Säynäjäkangas
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Aika ja paikka
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
Opiskelumateriaali
Luentomateriaali, sekä opettajien antamat linkit.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Aika ja paikka
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Aika ja paikka
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta