Skip to main content

Service processes and developing of processesLaajuus (5 cr)

Code: BY2530039

Credits

5 op

Objective

You identify different kind of service processes and demands to develop them
You can use enterprise architecture as a systematic working method consisting of activities, processes, services, data and information systems
You know how to model service processes and its information flows and can utilise modelling as help for the developing service business
You can design, execute, lead and estimate the development of the service processes and the information flows.

Content

What is a service package?
What is service architecture and how can it be utilised in the developing of operational and information management?
What kind of methods can be used in the modelling and developing of operation and information management?
How does the digitization changes the operations of the organization?
How does the information management support the objectives of the organization?
How digital information management increases the productivity of the organization?

Qualifications

No prerequisities

Materials

No additional related studies

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

26.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Teachers
  • Tuija Silfer-Karppanen
Teacher in charge

Tuija Silfer-Karppanen

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You identify different kind of service processes and demands to develop them
You can use enterprise architecture as a systematic working method consisting of activities, processes, services, data and information systems
You know how to model service processes and its information flows and can utilise modelling as help for the developing service business
You can design, execute, lead and estimate the development of the service processes and the information flows.

Content

What is a service package?
What is service architecture and how can it be utilised in the developing of operational and information management?
What kind of methods can be used in the modelling and developing of operation and information management?
How does the digitization changes the operations of the organization?
How does the information management support the objectives of the organization?
How digital information management increases the productivity of the organization?

Opiskelumateriaali

Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla perehdyt palveluprosessien kuvaamiseen ja johtamiseen. Oppimistehtävien kautta pääset kehittämään oman työsi kannalta keskeisimpiä palveluprosesseja tai vaihtoehtoisesti saat mahdollisuuden tutustua ja perehtyä johonkin sinua kiinnostavaan uuteen palveluprosessiin. Opit perusteet myös johtamisen kannalta keskeiseen palveluprosessien mittaamiseen ja pääset perehtymään asiaan myös käytännön kautta oman oppimistehtäväsi näkökulmasta.

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali, joka tukee valitsemaasi oppimistehtävän näkökulmaa.

Opintojakson aloitusinfo pidetään Teamsin välityksellä 4.9.2024 klo. 17.00-18.00.
Täydentävä luento pidedetään 24.9.2024 klo 16.30 - 18.00.
Lisäksi kehittämistehvän tueksi pidetään kaksi ohjaustapaamista:
16.10.2024 klo 17.00 - 18.00 ja
19.11.2024 klo 17.00 - 18.00.

Aloitusinfo ja täydentävä luento tallennetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn alustalla olevan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Sinulla on mahdollisuus liittää opintojakson oppimistehtävä joko omaan työhösi tai etsiä itseäsi muuten kiinnostava palveluprosessi, jonka avulla oppimistehtävän teet. Oppimistehtävässä työstetään joku opiskelijan itse valitsema ja olemassaoleva palveluprosessi.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan Learn alustalla esiteltyjen tehtävien perusteella käyttäen Kaakkois-Suomen ammattikorkeakouun YAMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoa.

Qualifications

No prerequisities

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

28.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Teachers
  • Tuija Silfer-Karppanen
Teacher in charge

Tuija Silfer-Karppanen

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You identify different kind of service processes and demands to develop them
You can use enterprise architecture as a systematic working method consisting of activities, processes, services, data and information systems
You know how to model service processes and its information flows and can utilise modelling as help for the developing service business
You can design, execute, lead and estimate the development of the service processes and the information flows.

Content

What is a service package?
What is service architecture and how can it be utilised in the developing of operational and information management?
What kind of methods can be used in the modelling and developing of operation and information management?
How does the digitization changes the operations of the organization?
How does the information management support the objectives of the organization?
How digital information management increases the productivity of the organization?

Opiskelumateriaali

Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla perehdyt palveluprosessien kuvaamiseen ja johtamiseen. Oppimistehtävien kautta pääset kehittämään oman työsi kannalta keskeisimpiä palveluprosesseja tai vaihtoehtoisesti saat mahdollisuuden tutustua ja perehtyä johonkin sinua kiinnostavaan uuteen palveluprosessiin. Opit perusteet myös johtamisen kannalta keskeiseen palveluprosessien mittaamiseen ja pääset perehtymään asiaan myös käytännön kautta oman oppimistehtäväsi näkökulmasta.

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali, joka tukee valitsemaasi oppimistehtävän näkökulmaa.

Opintojakson aloitusinfo pidetään Teamsin välityksellä 30.8.2023 klo. 16 - 17.
Täydentävä luento pidedetään 12.9.2023 klo 16.00 - 17.30.
Lisäksi kehittämistehvän tueksi pidetään kaksi ohjaus tapaamista 17.10.2023 klo 17.00 - 18.00 ja 15.11.2023 klo 17.00 - 18.00.

Aloitusinfo ja täydentävä luento tallennetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn alustalla olevan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Sinulla on mahdollisuus liittää opintojakson oppimistehtävä joko omaan työhösi tai etsiä itseäsi muuten kiinnostava palveluprosessi, jonka avulla oppimistehtävän teet. Oppimistehtävässä työstetään joku opiskelijan itse valitsema ja olemassaoleva palveluprosessi.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan Learn alustalla esiteltyjen tehtävien perusteella käyttäen Kaakkois-Suomen ammattikorkeakouun YAMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoa.

Qualifications

No prerequisities

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

29.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Tuija Silfer-Karppanen
  • Anu Rantanen
Teacher in charge

Tuija Silfer-Karppanen

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You identify different kind of service processes and demands to develop them
You can use enterprise architecture as a systematic working method consisting of activities, processes, services, data and information systems
You know how to model service processes and its information flows and can utilise modelling as help for the developing service business
You can design, execute, lead and estimate the development of the service processes and the information flows.

Content

What is a service package?
What is service architecture and how can it be utilised in the developing of operational and information management?
What kind of methods can be used in the modelling and developing of operation and information management?
How does the digitization changes the operations of the organization?
How does the information management support the objectives of the organization?
How digital information management increases the productivity of the organization?

Opiskelumateriaali

Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla perehdyt palveluprosessien kuvaamiseen. Oppimistehtävien kautta pääset kehittämään oman työsi kannalta keskeistä palveluprosessia tai saat mmjahsollisuuden kurkistaa johonkin sinua kiinnostavaan palveluprosessiin. Opit perusteet myös johtamisen kannalta keskeiseen palveluprosessien mittaamiseen ja pääset perehtymään asiaan myös käytännön kautta oman oppimistehtäväsi näkökulmasta.

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali, joka tukee valitsemaasi oppimistehtävän näkökulmaa.
Opintojakson aloitus luento pidetään Teamsin välityksellä 30.8.2022 klo. 16 - 17.Luento nauhoitetaan ja on katsottavissa myöshemmin Learn alustalla olevan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Sinulla on mahdollisuus liittää opintojakson oppimistehtävä joko omaan työhösi tai etsiä itseäsi muuten kiinnostava palveluprosessi, jonka avulla oppimistehtävän teet. Oppimistehtävässä työstetään joku opiskelijan itse valitsema ja olemassaoleva palveluprosessi.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Qualifications

No prerequisities