Service evaluation and productizationLaajuus (5 cr)
Code: PY00CX65
Credits
5 op
Responsible person
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Kulttuurin koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 23
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
-
PAKV23SYService design, master studies
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen, jonka lisäksi itsenäistä työtä ja sovittuja tehtäviä itsenäisesti sekä ryhmissä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
voit ilmoittautua aikaisemman ryhmän toteutukselle tai sopia opettajan kanssa opintojakson suorittamisesta itsenäisesti yhdessä sovittua aikataulua nopeammin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla työstetään kehittämistehtävää, joka mahdollistaa TKI- ja työelämäyhteistyön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu oppimistehtäviin ja kehittämistehtävään.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallinnus
Palvelukonseptin testaus, arviointi ja kehittäminen edelleen eri sidosryhmien kanssa
Palvelun tuotteistaminen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Monialaisen tiedon kriittinen arvioiminen ja hyödyntäminen uusia näkökulmia tuottaen
Monimutkaisten tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnan ongelmien luova ratkaiseminen
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 18.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Kulttuurin koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
12 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
AVKVPA23KPOYAvoin amk, Kouvola, polkuopinnot, Palvelumuotoilu (YAMK)
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
lähiopetus työjärjestyksen mukaisesti, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI- ja työelämäyhteistyö mahdollinen oppimistehtävän kautta.
Tentit ja muut määräajat
Ei tenttiä, oppimistehtävät suoritetaan annettuun määräaikaan mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopisteen opintojakso, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 työtuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallinnut
Palvelukonseptin testaus, arviointi ja kehittääminen edelleen eri sidosryhmien kanssa
Palvelun tuotteistetaminen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena oppimistehtävät
Enrollment
14.08.2023 - 15.09.2023
Timing
04.09.2023 - 18.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Kulttuurin koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
12 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
PAKV22SYService design, master studies
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
lähiopetus työjärjestyksen mukaisesti, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI- ja työelämäyhteistyö mahdollinen oppimistehtävän kautta.
Tentit ja muut määräajat
Ei tenttiä, oppimistehtävät suoritetaan annettuun määräaikaan mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopisteen opintojakso, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 työtuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallinnut
Palvelukonseptin testaus, arviointi ja kehittääminen edelleen eri sidosryhmien kanssa
Palvelun tuotteistetaminen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena oppimistehtävät
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Kulttuurin koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 23
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
PAKV22SYService design, master studies
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:osallistut työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen, jonka lisäksi itsenäistä työtä ja sovittuja tehtäviä itsenäisesti sekä ryhmissä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
• voit ilmoittautua aikaisemman ryhmän toteutukselle tai sopia opettajan kanssa opintojakson suorittamisesta itsenäisesti yhdessä sovittua aikataulua nopeammin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla työstetään kehittämistehtävää, joka mahdollistaa TKI- ja työelämäyhteistyön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu oppimistehtäviin ja kehittämistehtävään.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallinnus
Palvelukonseptin testaus, arviointi ja kehittäminen edelleen eri sidosryhmien kanssa
Palvelun tuotteistaminen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Monialaisen tiedon kriittinen arvioiminen ja hyödyntäminen uusia näkökulmia tuottaen
Monimutkaisten tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnan ongelmien luova ratkaiseminen
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
11.03.2022 - 05.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Kulttuurin koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
PAKV21SYService design, master's degree
Objective
You can model different modelling methods utilising the service concept.
You can estimate the plan together with the interest groups utilising the different tools of co-design.
You can collect and analyse feedback from different interest groups and can develop the service further.
You can make the service a marketable product for the launching.
Content
How can the service concept be modelled?
How can the service concept be evaluated, estimated and developed further with different interest groups?
How is the service made into a marketable product?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
lähiopetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, tehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI- ja työelämäyhteistyö mahdollinen oppimistehtävän kautta.
Evaluation scale
1-5