Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössäLaajuus (5 op)
Tunnus: DM00EA34
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.
Sisältö
Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Oppimateriaalit
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
23.01.2025 - 23.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Ulla Korvenpää
Ryhmät
-
DMMI25KVYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.
Sisältö
Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?
Opiskelumateriaali
Opintojakson pääteemat ovat 1) markkinointi muutoksessa, 2) yrityksen toimintaympäristö ja 3) raportointi ja akateeminen kirjoittaminen.
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Suoritusten arvioinnissa käytetään kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti. Learn-alustalla on ohjeet, materiaalit ja aikataulut.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistehtäviä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso alkaa 23.1.2025 ja päättyy 23.3.2025.
Opintojakso käynnistää Digimarkkinoinnin johtaminen -koulutuksen ja opettajat käyvät aloituksen ja suorittamisen ohjeet läpi myös koulutuksen aloituspäivinä Mikkelin kampuksella (23.1.2025). Suosittelemme osallistumista aloituspäiviin.
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää
Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle ja ilmoittatutuminen on hyväksytty. Opintojakson Learn-alusta avautuu 23.1.2025.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 28.01.2024
Ajoitus
25.01.2024 - 24.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Ulla Korvenpää
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI24KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.
Sisältö
Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 25.1.24 ja päättyy 24.3.24.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää
Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle. Opintojakson Learn-alusta avautuu 25.1.24
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
09.01.2023 - 29.01.2023
Ajoitus
19.01.2023 - 26.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Ulla Korvenpää
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI23KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.
Sisältö
Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 19.1.2023 ja päättyy 26.3.2023.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja: yliopettaja KTT Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi
Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle. Opintojakson Learn-alusta avautuu 19.1.2023.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
10.01.2022 - 23.01.2022
Ajoitus
11.01.2022 - 27.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.
Sisältö
Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 11.1.2022 ja päättyy 27.3.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen