Siirry suoraan sisältöön

Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: DM00EA34-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.01.2023 - 29.01.2023

Ajoitus

19.01.2023 - 26.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)

Opettaja

  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
  • Ulla Korvenpää

Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät

  • DMMI23KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.

Sisältö

Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 19.1.2023 ja päättyy 26.3.2023.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja: yliopettaja KTT Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi

Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle. Opintojakson Learn-alusta avautuu 19.1.2023.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen