Skip to main content

Marketing in digital channels Laajuus (5 cr)

Code: DM00EA36

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Materials

Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op

Enrollment

30.01.2025 - 28.02.2025

Timing

17.03.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Groups
  • DMMI25KVY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 17.3.2025 ja päättyy 31.5.2025.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 18.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) 28.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) 25.4.2025.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Enrollment

08.01.2024 - 28.01.2024

Timing

11.03.2024 - 19.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Teachers
  • Heli Kesämaa
  • LYX6 Opettaja
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • DMMI24KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 11.3.2024 ja päättyy 19.5.2024.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Enrollment

09.01.2023 - 29.01.2023

Timing

06.02.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • DMMI23KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 6.2.2023 ja päättyy 30.4.2023.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Enrollment

10.01.2022 - 23.01.2022

Timing

07.02.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • DMMI22KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 7.2.2022 ja päättyy 30.4.2022.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen