Digimarkkinoinnin muuttuva toimintaympäristöLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: DM00FS17
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation liiketoiminnan ja markkinoinnin kannalta merkittävät megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida toimintaympäristön tarjoamia mahdollisuuksia liiketoiminnalle ja markkinoinnille.
Osaat laatia tieteellisen kirjoittamisen periaatteiden mukaisesti raportin Xamkin raportointiohjeita noudattaen.
Sisältö
Mikä on ajankohtaista markkinoinnissa nyt?
Miten erilaiset muutosvoimat ja toimijat vaikuttavat yrityksesi toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten ennakoidaan? Miten yritys varautuu, sopeutuu ja hyödyntää muutoksia?
Mitkä ovat tieteellisen tekstin piirteet ja miten ne näkyvät tekstissä?
Arviointi
Osaat
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa toimintaympäristön vaikutuksista liiketoimintaan
d. vastata ja kehittää yrityksen liiketoimintaa ja digitaalista markkinointia
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Edeltävä osaaminen
Alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen.