Siirry suoraan sisältöön

Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi Laajuus (5 op)

Tunnus: KL00ES19

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin

Sisältö

Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?

Edeltävä osaaminen

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot

Oppimateriaalit

Vihreän siirtymän mahdollisuudet yhteiskehittämisen kohteena 5 op
Talouden ohjaus 5 op
Yrityksen kasvu ja talouden suunnittelu 5 op

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

17.02.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
Ryhmät
  • KLMI24SVY
    Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin

Sisältö

Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opiskelu alkaa 17.2.25 ja päättyy 30.4.2025. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.

Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 17.2.25 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.

Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.

Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

19.02.2024 - 21.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Opettaja
  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät
  • KLMI23SY
    Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin

Sisältö

Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, joilla kehitetään oman organisaation vastuullista toimintaa.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opiskelu alkaa 19.2.24 ja päättyy 21.4.2024. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.

Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 19.2.24 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.

Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot