Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi Laajuus (5 op)
Tunnus: KL00ES19
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin
Sisältö
Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?
Edeltävä osaaminen
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot
Oppimateriaalit
Vihreän siirtymän mahdollisuudet yhteiskehittämisen kohteena 5 op
Talouden ohjaus 5 op
Yrityksen kasvu ja talouden suunnittelu 5 op
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
17.02.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
Ryhmät
-
KLMI24SVYKestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin
Sisältö
Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opiskelu alkaa 17.2.25 ja päättyy 30.4.2025. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.
Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 17.2.25 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.
Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.
Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
19.02.2024 - 21.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
KLMI23SYKestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin
Sisältö
Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, joilla kehitetään oman organisaation vastuullista toimintaa.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opiskelu alkaa 19.2.24 ja päättyy 21.4.2024. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.
Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 19.2.24 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot