Marketing communications and reporting of responsibilityLaajuus (5 cr)
Code: KL00ES19
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.
Content
Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?
Qualifications
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot
Materials
Vihreän siirtymän mahdollisuudet yhteiskehittämisen kohteena 5 op
Talouden ohjaus 5 op
Yrityksen kasvu ja talouden suunnittelu 5 op
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
17.02.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Kestävän liiketoiminnan kehittäjä
Teachers
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
Groups
-
KLMI24SVYSustainable Business Developer, master studies
Objective
You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.
Content
Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelu alkaa 17.2.25 ja päättyy 30.4.2025. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.
Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 17.2.25 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.
Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.
Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
19.02.2024 - 21.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
KLMI23SYSustainable Business Developer, master studies
Objective
You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.
Content
Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, joilla kehitetään oman organisaation vastuullista toimintaa.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelu alkaa 19.2.24 ja päättyy 21.4.2024. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.
Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 19.2.24 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot