Contemporary professionalism in youth educationLaajuus (5 cr)
Code: NK00DV04
Credits
5 op
Objective
You are able to analyze the significance of theoretical base of youth education and application possibilities in work life.
You are able to analyze the multidisciplinary composition of youth education and its social and professional development.
You can extensively and proficiently perceive today's and upcoming challenges in a field of youth education.
Content
How is youth education constructed in Finnish society?
How is youth education theoretically and practically analyzed as a part of education
How can professional youth education existing and upcoming themes be recognized in public discourse and every day work?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Pekka Penttinen
Teacher in charge
Pekka Penttinen
Groups
-
NKMI24SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You are able to analyze the significance of theoretical base of youth education and application possibilities in work life.
You are able to analyze the multidisciplinary composition of youth education and its social and professional development.
You can extensively and proficiently perceive today's and upcoming challenges in a field of youth education.
Content
How is youth education constructed in Finnish society?
How is youth education theoretically and practically analyzed as a part of education
How can professional youth education existing and upcoming themes be recognized in public discourse and every day work?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on osin saatavissa Learn-ympäristössä. Opintojakson suorituksessa on aiheesta riippuen syytä käyttää myös muuta opiskelumateriaalia.
Yksilölliset oppimisväylät
Toteutus sisältää 2 x 8 tunnin lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella ja lisäksi yhden neljän tunnin mittaisen kontaktiopetuksen verkkoympäristössä. Opintojaksosta on itsenäinen suoritusvaihtoehto, johon ei kuulu lähi tai kontaktiopetusta.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakson aikana tehdään pienryhmätehtäviä ja opintojakso suoritetaan esseetehtävänä. Opintojakson suorituksesta annetaan tiivis kirjallinen palaute.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson suoritus kytkeytyy opiskelijan työelämäkysymyksiin ja siellä havaittaviin aiheisiin. Opintojakson suoritus kohdentuu työelämän ilmiötasoiseen havainnointiin ja analyysiin. Tuotettua tietoa on mahdollista soveltaa työelämässä sekä oman ammatillisen kasvun syventämisessä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan valinnaisella 10-15 sivun mittaisella esseellä, jossa arvioidaan eri näkökulmista omaa tai ammattikunnan ammatillista tilaa ja sen muutosta. Opintojakso ei sisällä tenttiä. Opintojakson aikana tehdään pienryhmätehtäviä.
Opintojakson suoritus tulee palauttaa 6.5. mennessä. Toinen palautuspäivä on 31.5.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta 20 tuntia on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa. Itsenäinen suoritustapa koostuu 135 tunnin itsenäisestä työskentelystä.
Toteutuksen osien kuvaus
.
Further information
Opetus järjestetään
- ti 14.1. lähi,
- ma 10.2. verkko ja
- ma 14.4. lähi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää esseetehtävän tekemistä hyväksytysti. Opintojakson arviointiasteikko on1–5.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
16.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Pekka Penttinen
Teacher in charge
Pekka Penttinen
Groups
-
NKMI23SVYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You are able to analyze the significance of theoretical base of youth education and application possibilities in work life.
You are able to analyze the multidisciplinary composition of youth education and its social and professional development.
You can extensively and proficiently perceive today's and upcoming challenges in a field of youth education.
Content
How is youth education constructed in Finnish society?
How is youth education theoretically and practically analyzed as a part of education
How can professional youth education existing and upcoming themes be recognized in public discourse and every day work?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali rakentuu opiskelijan ammatillisuutta koskevan lähestymitavan perusteella. Osa materiaalista on löydettävissä Learn-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähi- ja verkko-opetuksessa (3 x 8 t) jäsennät nuorisokasvatuksen sen monialaisen luonteen mukaisesti nyky-yhteiskunnassa. Erotat nuorisokasvatuksen teoreettiset perinteet toisistaan ja tunnistat niiden ilmenemisen nykypäivän nuorisokasvatuksessa ja nuorisotyössä. Opit hahmottamaan nuorisokasvatuksen ajan haasteita nuorisotyön kentällä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti oppimistehtävien avulla henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson suoritus kohdentuu työelämän ilmiötasoiseen havainnointiin ja analyysiin. Tuotettua tietoa on mahdollista soveltaa työelämässä sekä oman ammatillisen kasvun syventämisessä. Opintojakso on mahdollista kytkeä Juvenian TKI-toimintaan.
Opiskelijan työmäärä
Luento-opetusta 20 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI
Itsenäistä työskentelyä 135 t
Further information
Opetus järjestetään koulutuksen lähiopetusrytmityksen mukaisesti:
- Ti 16.1. klo 8-16 (lähiopetus)
- Ma 12.2. klo 8-12 (verkko-opetus)
- Ma 15.4. klo 10-17 (lähiopetus)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu seminaarityöskentelyyn sekä ammatillisuutta käsittelevään tehtävään.
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- YP Opettaja 1 MRNY
- Pekka Penttinen
Teacher in charge
Pekka Penttinen
Groups
-
NKMI22SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You are able to analyze the significance of theoretical base of youth education and application possibilities in work life.
You are able to analyze the multidisciplinary composition of youth education and its social and professional development.
You can extensively and proficiently perceive today's and upcoming challenges in a field of youth education.
Content
How is youth education constructed in Finnish society?
How is youth education theoretically and practically analyzed as a part of education
How can professional youth education existing and upcoming themes be recognized in public discourse and every day work?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali rakentuu opiskelijan ammatillisuutta koskevan lähestymitavan perusteella. Osa materiaalista on löydettävissä Learn-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähi- ja verkko-opetuksessa (3 x 8 t) jäsennät nuorisokasvatuksen sen monialaisen luonteen mukaisesti nyky-yhteiskunnassa. Erotat nuorisokasvatuksen teoreettiset perinteet toisistaan ja tunnistat niiden ilmenemisen nykypäivän nuorisokasvatuksessa ja nuorisotyössä. Opit hahmottamaan nuorisokasvatuksen ajan haasteita nuorisotyön kentällä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti oppimistehtävien avulla henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson suoritus kohdentuu työelämän ilmiötasoiseen havainnointiin ja analyysiin. Tuotettua tietoa on mahdollista soveltaa työelämässä sekä oman ammatillisen kasvun syventämisessä. Opintojakso on mahdollista kytkeä Juvenian TKI-toimintaan.
Opiskelijan työmäärä
Luento-opetusta 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI
Itsenäistä työskentelyä 135 t
Further information
Opetus järjestetään koulutuksen lähiopetusrytmityksen mukaisesti:
- Ti 17.1. klo 8-16 (lähiopetus)
- Ma 13.2. klo 8-12 (verkko-opetus)
- Ma 24.4. klo 10-17 (lähiopetus)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu seminaarityöskentelyyn sekä ammatillisuutta käsittelevään tehtävään.
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Pekka Penttinen
Teacher in charge
Pekka Penttinen
Groups
-
NKMI21SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You are able to analyze the significance of theoretical base of youth education and application possibilities in work life.
You are able to analyze the multidisciplinary composition of youth education and its social and professional development.
You can extensively and proficiently perceive today's and upcoming challenges in a field of youth education.
Content
How is youth education constructed in Finnish society?
How is youth education theoretically and practically analyzed as a part of education
How can professional youth education existing and upcoming themes be recognized in public discourse and every day work?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali rakentuu opiskelijan ammatillisuutta koskevan lähestymitavan perusteella. Osa materiaalista on löydettävissä Learn-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetuksessa (3 x 8 t) jäsennät nuorisokasvatuksen sen monialaisen luonteen mukaisesti nyky-yhteiskunnassa. Erotat nuorisokasvatuksen teoreettiset perinteet toisistaan ja tunnistat niiden ilmenemisen nykypäivän nuorisokasvatuksessa ja nuorisotyössä. Opit hahmottamaan nuorisokasvatuksen ajan haasteita nuorisotyön kentällä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti oppimistehtävien avulla henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
OPintojakson suoritus kohdentuu työelämän ilmiötasoiseen havainnointiin ja analyysiin. Tuotettua tietoa on mahdollista soveltaa työelämässä sekä oman ammatillisen kasvun syventämisessä.
Opiskelijan työmäärä
Luento-opetusta 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI
Itsenäistä työskentelyä 135 t
Further information
Opetus järjestetään koulutuksen lähiopeusrytmityksen mukaisesti.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu seminaarityöskentelyyn sekä ammatillisuutta käsittelevään tehtävään.