Skip to main content

Development of multidisciplinary practices in mental health nursingLaajuus (5 cr)

Code: MIE0EI19

Credits

5 op

Objective

• You are able to provide multidisciplinary patient-centered support and assess the need of care, set goals and document progress.
• You are able to recognize a need for psychotherapy in a patient or their relative, and are familiar with the processes of counselling and different approaches and methods of psychotherapy
• You can take actions in multidisciplinary co-operation as a professional of your field
• You can utilize dialogue in multidisciplinary patient-centered co-operation

Content

• What is the main content of multidisciplinary patient-centered support?
• How is the process of psychotherapy carried out?
• What are the main approaches and methods of psychotherapy?
• What are the dialogue-based working methods in multidisciplinary co-operation?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

03.03.2025 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Health Care and Emergency Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Mental Health Nursing
Teachers
  • Anita Näslindh-Ylispangar
Teacher in charge

Anita Näslindh-Ylispangar

Groups
  • MIEKT24SY
    Mental health care, master studies

Objective

• You are able to provide multidisciplinary patient-centered support and assess the need of care, set goals and document progress.
• You are able to recognize a need for psychotherapy in a patient or their relative, and are familiar with the processes of counselling and different approaches and methods of psychotherapy
• You can take actions in multidisciplinary co-operation as a professional of your field
• You can utilize dialogue in multidisciplinary patient-centered co-operation

Content

• What is the main content of multidisciplinary patient-centered support?
• How is the process of psychotherapy carried out?
• What are the main approaches and methods of psychotherapy?
• What are the dialogue-based working methods in multidisciplinary co-operation?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena yhteistyössä Metropolian yamk opiskelijoiden ja kouluttajien kanssa. Opintojakso sisältää kaksi teoriapäivää etänä lukujärjestyksen mukaan keväällä 14.4.2025-15.4. 2025 klo 9-16, sovitun ohjauspäivän ja seminaaripäivän 5.5-6.5.2025 klo 9.00-16.00. Verkkotyöskentely tapahtuu Teamsin välityksellä.

Etäopetuskerroilla työskennellään ryhmissä ja tämä edellyttää aktiivista osallistumista. Osallistuminen etäopetuskerroille on toivottavaa ja välttämätöntä, kun kyseessä on asiantuntijaluentoja ja ryhmätyöskentelyä. Opettajien ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä ja sovitusti muuna aikana. Poissaolot korvataan ohjeiden mukaisesti.

Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.

Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Ohjeet ja tehtäväksianto ovat opintojakson alussa.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia.
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat osin työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämää hyödyntävä tehtävä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä. / Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.

Further information

Ristiinopiskelu toteutuu yhteistyössä Metropolian kanssa, ja Metropolia vastaa tästä kokonaisuudesta. Suunnittelussa ja arvioinnissa ja ohjauksessa yhteistyötä tehtdään Xamkin opettajan kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää X:n ja Y:n tekemistä hyväksytyllä arvosanalla. / Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.

Ilmoita opintojakson arviointiasteikko: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

01.04.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Health Care and Emergency Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Mental Health Nursing
Teachers
  • Anita Näslindh-Ylispangar
Teacher in charge

Anita Näslindh-Ylispangar

Groups
  • MIEKT23SY
    Mental health care, master studies

Objective

• You are able to provide multidisciplinary patient-centered support and assess the need of care, set goals and document progress.
• You are able to recognize a need for psychotherapy in a patient or their relative, and are familiar with the processes of counselling and different approaches and methods of psychotherapy
• You can take actions in multidisciplinary co-operation as a professional of your field
• You can utilize dialogue in multidisciplinary patient-centered co-operation

Content

• What is the main content of multidisciplinary patient-centered support?
• How is the process of psychotherapy carried out?
• What are the main approaches and methods of psychotherapy?
• What are the dialogue-based working methods in multidisciplinary co-operation?

Evaluation scale

1-5